Saturday 13 August 2011

AIR AKUARIUM TAHAN LAMA


Emmm... dah lama aku tak bagi petua kat korang .Maklomlah bulan posa nih, otak jem skitt... Otak aku ingat makanan jer( bulan tak posa pon otak aku sentiasa ingat makanan ..ha..ha..)
Hari ini aku nak bagi petua untuk orang yang ada akuarium di rumah. Dulu aku pun ada juga akurium nih, tapi semenjak aruah adik aku meninggal mood nak bela ikan terus hilang.Aruah lah yang rajin cuci. Sedia maklum aku sememangnya malas...ha..ha..
kalau nak air akuarium tu tahan lama, buh la seketul arang dalam akuarium tuh.air tu dijamin jernih dan tahan lama. Tak perlulah cuci selalu. Arang tu ibarat hiasan jer bila di dalam akuarium tu...

3 comments:

  1. singgah baca petua dr hang..'pemuda' xdak ka?

    ReplyDelete
  2. "pemuda" tu aku la.... petua tu tuk hg dan mmber yg len....aku mantain muda!!

    ReplyDelete