Monday 2 January 2012

STRAITS QUAY

Ronda -ronda kali ni aku bawa korang ke Straits Quay Penang.Aku pergi sana sebab bawa rombongan PALLAS untuk menyambut tahun baru(coundown) dan melihat pertunjukan bunga api.Sempat lagi aku bergambar dengan band yang main malam tu...Apatah nama depa aku pun tak tau.. saja bergambar tuk kenangan.Tempat ni sebenarnya "high class". bukan untuk orang orang macam aku nih, yang memanjang tak cukup makan.. ha..ha...Bayangkan lah air mineral botol kecil pun harganya RM4..
Macam -macam dugaan yang aku dan geng2 hadapi masa nak ke coundown ni... Apa tak nya, tunggu bas sampai 2 setengah jam!!... cabaran betui! Tokey bas terlupa yang hari tu ada trip. Nasib baik ada driver yg off hari tu..( terima kasih ane...) Tapi akhirnya sampai jugak tempat perhentian kami yang pertama iaitu "tari cafe" di tanjung tokong. Buat staff Tari cafe, terima kasih banyak2 sebab melayan kerenah geng pallas nih.Makanan korang memang ummmmph lah.Aku sempat jugak buat beberapa game yang dirancang semasa di Tari cafe . Riuh rendah cafe tu... Yang penting, terubat lah keletihan masa tunggu bas tadi.. semua berseronok main game yang aku kendalikan.


Dan akhirnya sampai juga kami di tempat utama, iaitu Straits Quay untuk melihat sambutan tahun baru,serta pertunjukkan bunga api.. Banyak bot2 mewah yang kebanyakkan dari geng pallas kali pertama melihatnya, terdapat di sini...cantik tempat nih, angin pun kuat...sesuai untuk bersantai....
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment