Wednesday 15 June 2011

BUNGA TAHAN LAMA

Tak lama lagi umat Islam akan menyambut hari raya.Tentu para suri rumah sibuk nak hias rumah.Nak tukar langsir lah,perabot lah dan macam macam lagi...Dan pasti ada juga antara suri rumah yang hendak hiaskan rumah dengan bunga bungaan.Disini aku nak beri sikit tip atau petua untuk menyegarkan bunga hidup. Aku dapat petua ni dari kawan aku, dan aku dah cuba...issss macam tak percaya pun ada...
Nak tau ke??? senang ajer lah... masukkan panadol dalam bekas air bunga tu... Insyallah, bunga tu akan segar macam bunga baru...
kalau bunga palsu atau plastik macam mana pulak??
masa nak cuci bunga plastik tu,rendam bunga plastik tu dalam air yang di campurkan dengan shampo.Biarkan sekejap.lepas tu cuci lah di celah2 kelopak bunga tu,sambil kocak dalam air shampo , selepas tu baru la bilas dengan air bersih. Semasa nk keringkan bunga tu, gantung secara terbalik tau..kat penyidai tu.OPPPP !! jangan sesekali sidai di tempat yg panas!..Carila tempat yg teduh sikittt...
Cubalah tip dari aku ni...moga rumah anda cantik berseri!!!
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment