Saturday 18 June 2011

HUTANG!!!

Hutang emas boleh di bayar, hutang budi di bawa mati.Itulah antara pepatah melayu kita.Apa yang aku nak cerita di sini ialah mengenai hutang duit.... cerita aku ini adalah dari pengalaman diri aku sendiri...
Kebanyakkan manusia ni kalau nak berhutang muka cukup berseri dan nada suara cukup sedih...Tapi kalau kita kata tiada duit nak bagi pinjam,automatic berubah sikap..tuduh kita kedekut lah,duit banyak duk simpan buat apa lah,orang susah pun tak mau tolong, nnti hg susah sapa nk tolong??? Adoiiii.... siap ugut lagi....
Lebih parah kalau yang nak pinjam tu saudara terdekat kita!!!
Aku ni bukan apa, kalau aku ada duit aku bagi, tapi masa gaji bayar la hutang tu dulu!!
Ini tidak, duk lari ..... halimunan!! lenyap....
adoiiii... aku pun orang susah gak, bayar la...
Aku rasa benda macam ni banyak terjadi.,bukan aku sorang ja yang terkena.... korang pun mesti pernah ada pengalaman macam ni betul tak? kenapa jadi macam ni hah?? Liat nak bayar hutang...pening aku duk fikir benda ni...
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment