Thursday 16 June 2011

HILANG KAN BAU DURIAN.

Durian??? mesti korang semua kenal buah ni..Raja buah lah katakan..Dan aku percaya ramai yang sukakan buah ni.Tapi bagi aku pulak kalau ada durian aku akan lariiiiiii!!! aku tak suka... Bau dia makkkaiiii... sesak nafas aku....
orang tua aku kalau musim durian mesti balik kampung punya ( bota)
Aku? aku duk jer kat rumah diam2...ha..ha... Yang jadi masaalah nya bila orang tua aku balik kampung, mesti angkut durian punya! penuh bonet kereta. aduhhh ! seminggu bau durian tak hilang dalam kereta..kena pulak kereta pasang aircon... Jadilah kereta ada penyegar udara durian! .Itu dululah, tp sekarang tak lagi, sebab abah aku ada petua nak hilang kan bau durian tu...nak tahu ke?? Abah aku akan masukkan kayu arang dalam bonet kereta, kalau takdak kayu arang, daun pandan pun boleh juga...dan lagi satu jgn la bw durian tu dgn kulit2 dia, cuba kopek dan masukkan dalam tupperware... kurang la bau dia...
Ada lagi cara nk menghilang kan bau durian ni...iaitu letakkan beberapa keping roti dalam kereta tu, tutup kesemua pintu dan tingkap, biarkan beberapa jam... insyallah.. bau durian akan hilang.
cubalah tip aku ni.....
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment