Tuesday 14 June 2011

kerjaya aku...

Kali ni aku nak cerita sikit tentang pekerjaan aku. Kerja kilang jer pun... gaji pun ciput jer...
Gambar kat atas tu la kilang aku... iaitu kilang kasut PALLAS. kt mana? kat Nibong Tebal jer...
Antara kasut yg pernah kami hasilkan ialah converse,all star,levis..tp 3 jenama ni dah habis kontak pun.....Diantara jenama pallas yg popla ialah Rejam,Jazz star,Jazz ( yg ni kita pakai masa kolah dulu),twinkle.. Aku bermula sebagai operator dgn gaji RM8 sehari.Dan sekarang ini aku dah jadi Asst supervisor... emmmms dah 20 tahun aku kerja di Pallas ni...


Ini ialah logo yg di lekat kan dibahagian tumit kasut... Dept.aku la yg hasilkan benda nih...cuba check kasut korang... ada tak benda ni...yg ni belum potong lagi.. selepas potong jd kecil lah....
Ini pula antara tapak kasut yg department aku keluarkan..yg warna hijau tu la tapak kasut Rejam,iaitu tapak kasut khas untuk takraw.
Ha ...yg ni pula antara kasut yg dah siap dibuat...gambar bawah ni pula ialah kasut levis.

9 comments:

  1. boleh beli borong tak dgn hang Sidi..lawa gak Pallas ni...

    ReplyDelete
  2. tak boleh bro... jualan gudang nnti mai la beli..

    ReplyDelete
  3. Hello abang Saidi,
    Jualan gudang Sabtu ni ade tak kasut sekolah saiz 11 ?
    Dan yang RM1 ... tu kasut apa ?
    Saya ingat nak datang tengok, tapi jauh, takut rugi duit petrol. keke

    ReplyDelete
  4. rasany ada... yg singgit tu adalah kasut kolah..tak rugi dtg...

    ReplyDelete
  5. ya mmg ada, beli saiz 11 x1 psg, saiz 12 x 2psg. kaki budak skrg semakin besar.
    Jualan Gedung ni sebulan sekali ke ?

    ReplyDelete
  6. untuk makluman... jualan gedung kami buat 2 kali setahun...... insaAllah bulan april tahun dpan ada lagi....

    ReplyDelete
  7. Publiciti jualan gedung tak brp cukup, ramai yang tak tau. Abang Saidi tolong bagi tau kelak ok ?

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum.
    En. Saidi masih berkerja di kilang Palas?
    Saya nak bertanya mengenai kilang Palas untuk tujuan projek saya. boleh en. Saidi tinggalkan emel untuk menghubungi en terus. Terima kasih,

    ReplyDelete
  9. Salam bos..blh tlg sy dptkn tapak kasut pallas utk gantikn tapak kasut pallas siput sy yg dh rosak..0198654642..tlg sy bos..

    ReplyDelete