Saturday 18 June 2011

TIMUN OH TIMUN...


Aku ni suka yang amat makan timun....samaada aku buat ulam atau makan mentah.. tapi selalunya aku makan mentah macam tu jer... aku cuci, terus ngapppp!!!!... Air timun pun aku suka jugak...sedappppp!!!
Kalau makan laksa,mak aku buat, aku potong timun banyak2, Kalau laksa beli pun aku potong
timun lagi ... tambah sendiri..Tak puas makan laksa kalau timun sikit.Kalau makan nasi ayam , dengan kawan kawan, siapa yang duduk sebelah aku tentu jadi mangsa aku... aku curiiii timun dia... Ha...ha...ha..Nasi ayam ada sepotong jer timun, mana cukup, terpaksalah aku curi timun member...Disini aku nak bagi tips untuk pilih timun di market.Kalau nak memilih timun ,pilih lah yang lurus..Warna pangkal timun tu tidak terlalu hijau,kalau pangkal timun tu banyak warna hijau tua,timun tu pahit... jangan beli...Dan masa hendak memotong timun tu, potong sedikit bahagian atas timun tu dan gosok2 lah potongan timun tu sehingga keluar getah... buang lah getah tu... kemudian boleh lah potong macam biasa timun tu...emmmmms tentu timun tu hilang pahitnya.... cubalah....!!!
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment