Thursday 16 June 2011

SUSAH SENANG SEORANG BOS...

Orang kata kerja sebagai bos /penyelia /ketua jabatan senang, bagi arahan aje... boleh rilex, badan tak letih....Tapi korang semua tak tahu seorang penyelia @ supervisor cepat stress, sakit otak nk fikir.Mata pulak cepat jadi rabun sebab asyik masukkan data jer,report lah,hari hari kena mengadap komputer.Lepas tu kalau tersilap report atau masukkan data, heboh lah satu jabatan... walaupun kesalahan tu kecil....MEETING adalah satu perkataan yg fobia... ha..ha...bekerja sebagai penyelia memang mencabar... hari ni aku nk cerita skit pengalaman aku sebagai supervisor di bahagian production. Aku pernah di ajak bertumbuk di luar kilang, kerusi aku di tendang sampai pecah,di maki , pekerja aku tak bertegur dgn aku, di maki melalui sms... huhhhh siapa pun tak tahu peritnya seorang supervisor. Bila manager marah, sebab depatment tak mencapai target,atau barang tak sempat supply, supervisor yg kena...aduhhhh dah la kena dgn pekerja, gan manager pun kena juga!!
Planning kena betul, supaya semua barang boleh dihantar mengikut date.Kalau tidak....emmmm alamat tak ada bonus la tahun depan!!
Perangai para pekerjalah yg paling stress, ada yg kaki MC, kaki tuang, kaki "ulat". Ada jugak pekerja yg tak boleh kena tegur sikit,padahal sendiri yg buat salah...tak mengaku kesalahan....
Ada yg sentiasa ada masaalah famili...Eh? korang ingat supervisor tak de famili ke?
Letih otak nk fikir semua tu...Dah nasib aku !!! apa boleh buat..
ha..ha... ini cuma pengalaman aku sebagai supervisor. Tapi kekadang aku bertuah jugak sebab ada jugak la pekerja aku yg sentiasa memahami aku..sentiasa menolong bila aku tengah serabut.
terima kasih buat pekerja yg memahami susah senang menjadi supervisor... Tanpa pekerja siapalah supervisor ek.... Ini dah lumrah alam pekerjaan... terima aje....yang penting ialah kerjasama.Dengan adanya kerjasama, semua dapat diatasi ...Insyallah...
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment